Az előadás bemutatja az információ-technológia tapasztalati törvényeit, melyek az informatikai rendszerek legfontosabb jellemzőinek exponenciális fejlődését tükrözik. A lehetséges következmények közül elsősorban a várható pozitív következményeket emeli ki és hangsúlyozza az alkalmazkodó oktatás és az emberi kreativitás támogatásának fontosságát. Különleges történeti fontosságú tárgyak felvonultatásával vázolja a fejlődés ívét 100 év alatt, (az első hangrögzítőtől az iPod-ig, az első sorozatban gyártott mechanikus számológéptől az iPad-ig, a detektoros rádiótól a WEB rádióig, valamint a Morse távírótól az okostelefonig,) szemléltetve a korábban különálló területek egybeolvadását.




A Magyar Tudományos Akadémia elnöke 2009. januárjában felhívást tett közzé annak érdekében, hogy kimagasló teljesítményű fiatal kutatóknak lehetőséget teremtsen az MTA kutatóintézeteiben új kutatócsoportok létrehozására. A kezdeményezés célja, hogy haza csábítsa a jelenleg külföldön dolgozó, már jelentős eredményeket elért magyar kutatókat, illetve itthon tartsa a legkiválóbbakat, hogy akadémiai intézetek kutatócsoportjainak vezetőiként a következő években nemzetközileg is meghatározó, ígéretes kutatási programokkal növelhessék az egyes kutatóintézetek és Magyarország versenyképességét.
Legalábbis ez derült ki a Tardos Gábor matematikussal, a Lendület program egyik nyertesével készült beszélgetésből. A digitális kódok újszerű megalkotója szereti a Harry Pottert, ráadásul a fia gyakran győzedelmeskedik felette a különböző logikai játékokban.
„Én azt szeretem, ha egy kérdésre ki lehet hozni egy nagyon egyszerű, nagyon világos választ, úgy, hogy a kettő közötti út esetleg nem nyilvánvaló.”
Interjú Kóczy Á. László matematikus-közgazdásszal, a Lendület program nyertesével