Az előadás a mindennapok között helyet foglaló, szép színfoltokat jelentő ünnepeket, és az ünnepek a gyermekek játékára gyakorolt hatását mutatja be. Az ünnep fogalmának, fajtáinak értelmezése mellett gyakorlati példákon keresztül érzékelteti az óvodás korú gyermek játéktevékenységének és az ünnepek összefüggéseit. Kiemeli a felnőtt, az óvodapedagógus feladatait, és ötleteket ad az ünnepek játékban való megjelenítéséhez, és az ünnep lényegének megértéséhez.





A Magyar Tudományos Akadémia elnöke 2009. januárjában felhívást tett közzé annak érdekében, hogy kimagasló teljesítményű fiatal kutatóknak lehetőséget teremtsen az MTA kutatóintézeteiben új kutatócsoportok létrehozására. A kezdeményezés célja, hogy haza csábítsa a jelenleg külföldön dolgozó, már jelentős eredményeket elért magyar kutatókat, illetve itthon tartsa a legkiválóbbakat, hogy akadémiai intézetek kutatócsoportjainak vezetőiként a következő években nemzetközileg is meghatározó, ígéretes kutatási programokkal növelhessék az egyes kutatóintézetek és Magyarország versenyképességét.
Legalábbis ez derült ki a Tardos Gábor matematikussal, a Lendület program egyik nyertesével készült beszélgetésből. A digitális kódok újszerű megalkotója szereti a Harry Pottert, ráadásul a fia gyakran győzedelmeskedik felette a különböző logikai játékokban.
„Én azt szeretem, ha egy kérdésre ki lehet hozni egy nagyon egyszerű, nagyon világos választ, úgy, hogy a kettő közötti út esetleg nem nyilvánvaló.”
Interjú Kóczy Á. László matematikus-közgazdásszal, a Lendület program nyertesével